sobota, 23 marca 2013

Kreatywne popołudnie.

    W prawdzie mój osobisty Synuś na takie zabawy jest jeszcze ciut zbyt młodociany, ale kilka minut dalej mieszka z mamą jeszcze przecież mój młodszy brat i z nim czasem zdarzy mi się coś pokolorować, połączyć i zwyczajnie się kreatywnie pobawić.

A jak ktoś ma ochotę rzucić się w objęcia kredek, farb i frajdy razem z nami... To zapraszamy ;)


Potrzebne będą:
- para chętnych rąk, 
albo dwie jak kto woli
- kredki
- kartka
- biała świeczka
- czarna farbka plakatowa, 
albo tusz
- mydło w kostce,
 najlepiej szare
- pędzelek
- woda

Kredkami rysujemy kolorowe linie, zawijasy
czy inne różnobarwne tło.
Choć równie dobrze może to być 
jednobarwny pokaz możliwości,
 czy nawet wersja dla leniwych,
czyli biała kartka.
Efekt będzie tak czy inaczej 
bardzo ciekawy :)


Tak przygotowane tło pokrywamy
czarną farbką lub tuszem.
Może się okazać, że jest to zadanie
nie takie łatwe jak by się wydawało.
Z pomocą przyjdzie nam mydło.
Następnie całą powierzenie kartki
dokładnie "smarujemy" świecą tak,
by powstała na niej warstwa wosku.




















Farbka w połączeniu z wodą i mydłem
pozwoli pokryć cały rysunek jednolitą
czarną warstwą. 




Pozostawiamy do wyschnięcia.

W razie potrzeby 
czynność powtórzyć.
Tyłem pędzelka wydrapujemy
kształty zwierząt, drzew,

figury geometryczne, pejzaż,
czy cokolwiek co tylko 
wyobraźnia podpowie 
i podsunie do głowy.



I mamy gotową pracę :)

14 komentarzy:

  1. Pamiętam jak pracę dokładnie taką samą techniką robiliśmy na plastyce w szkole podstawowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w gimnazjum :) Jednak szkoła się do czegoś przydaje :D

      Usuń
  2. Hehe ja chciałam sobie kolorowanke kupić ale mi wstyd było :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Kreatywnie jest najfajniej :)
    Ty taka plastyczna złota rączka chyba jestś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam od razu złota rączka... po prostu lubię to i tyle :)

      Usuń
  4. Ale to musi być radocha! Ukaże się obrazek, po pomalowaniu go czarną farbą! Znakomity pomysł na spędzenie z dzieckiem czasu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nie tylko dzieci mogą mieć z tego radoche :)

      Usuń
  5. Przepięknie!! :)
    Moje dziewczyny robiły w szkole kilka razy takie prace :-) a odbierając któregoś dnia młodą ze szkoły spacerowałam korytarzem szkolnym i tak były prace taką techniką robione i powiem Ci, że naprawdę niektóre dzieci takie cuda wydrapały, że szok!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wariacji tej techniki jest całe mnóstwo i można zrobić takie cuda że dziecko samo siebie zadziwi :)

      Usuń
  6. Super :) Jako pedagog pochwalam kreatywne spędzanie czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne, na pewno wykorzystam jak Oliwka do tego dorośnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna praca :)))a z jakim skupieniem robiona :) całkiem zapomniałam o tej technice
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię umiejętność wyrażania własnego zdania bez zbędnych wulgaryzmów i krytykę konstruktywną...
Oraz wysiłek włożony we wpisanie choć jednej literki w polu "Nazwa":)
Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowa. Każdego chętnego zapraszam ponownie :)